lördag 15 juni 2013

Veckan som snart har gått

Att det är viktigt med rätt bil och rätt service konstaterades i veckan och enligt väl insatta människor i ämnet är Volvo vinnare i snygghets skalan.
Ja och eftersom detta var sista veckan innan semesterperiodernas tid så fanns det lite att stå i eller sitta ned å lösa.Att allt gick smidigt och relativt smärtfritt firades med gofika ett antal gånger under fredagen.


Det är nog bra att jag kommit igång med träningen igen och att fredagskväll inleddes med 50 minuter spinning. Lördagen har innehållit Core träning och där kan jag konstatera att min utvecklingspotential är enorm.

Jag håller på att läsa 2012 års Nobelpristagare i Litteratur Mo Yan, boken  heter Röda Fältet och är en mycket fängslande historia med ett melodiöst språk.
Den här boken kommer jag att läsa ut till skillnad till Doris Lessingers Den femte sanningen. Fast jag kan ju trösta mig med att med Lessing i bokhyllan finns det inga problem att få sömn och det är ju bra.
Inser att Mo Yan är den andra Nobelpristagaren jag läser i år.
Fast  Daniel Kahneman han har vunnit Ekonomipriset.Hans bok Tänka,Snabbt och Långsamt är en av de bästa böcker jag läst på länge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar