onsdag 6 november 2013

Årets bästa dag




naturligtvis är den dagen i dag 6 november. Av den mycket enkla anledningen att det är min födelsedag.
Jag älskar att fylla år och att under en dag vara i fokus. Nu säger en del att glädjen att fylla år kommer avta med högre siffror på åldern.Detta tror jag inte alls stämmer fast ibland händer det att jag har fel.

Att ha kunnat lägga ett år av erfarenheter,lärdomar och roligheter på sitt livskonto är ju alldeles fantastiskt.
Med tanke på att ingen människa vet när man gjort sin tid här på jorden tycker jag man ska passa på och glädjas den där dagen som är ens egen.

En annan sak som också gör det fantastiskt roligt att fylla år är ju alla vänner som gratulerar och delar ens födelsedagsglädje.  Att man ingår i en fantastisk människogrupp som kallas familj gör ju inte det hela sämre.
Utan bidrar ju till att avslutningen på denna dag blir perfekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar