fredag 23 augusti 2013

Vilken vecka

full med aktiviteter. Det är tur att jag trivs när det händer saker, för i arbetslivet händer det saker snabbt och skoningslöst men mina tidigare erfarenheter gör ju att det ändå måste betraktas som en lätt krusning. Flexibel är ett missbrukat ord som nästan mist sin innebörd men att vara böjlig är ett måste för att det ska rulla på relativt smidigt.
Att ha roligt är ett annat måste för utan glädje kan inga underverk ske.
Goda fredagsfikan gör livet lite godare fast det kräver motion för att jag ska behålla min böjlighet.
24 minuters löpning var visst dagens fika kostnad så det blir till att lägga de kalorierna på tillväxt runt magen.


Min träningsinsats har varit två morgonpromenader och ett pass Complete Training. Å de passen är nästan lika plågsamma som en tisdag. 

Fast jag känner mig oövervinnerlig efter att ha överlevt träningspasset och den känslan lyser med sin frånvaro när veckans andra dag är avklarad.

Jag läser just nu en bok som heter Och bergen svarade men jag måste ta en paus i från den för jag blir nedstämd av att läsa den. Så det är en rackarns välskriven bok men jag behöver fylla på med ljus och glädje så jag får söka fram något annat ur bokhyllan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar