söndag 1 september 2013

Söndag

och regnet vräker ned. Fördelen med det vädret är att jag faktiskt får lite gjort inomhus. Så nu sitter tavlan inköpt på senaste Ikea svängen på väggen och en massa damm har städats bort. Jag kan som vanligt konstatera att dammallergiker är det ingen i familjen som är.


Veckan som gått har varit innehållsrik och varierande. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är fantastiskt roligt att man kan saker inom så många olika områden så man kan slå kunniga  på fingrarna eller om det är tragiskt. För en organisation är det lite besvärligt när de kunniga är mindre kunniga än dem de ska vägleda. 
 

Ett annat intressant fenomen i veckan har varit turerna runt Lundsberg. Snarare är det väl de som försvarar Lundsberg som fascinerar mig. Att man som vuxen försvarar pennalism och mobbning det övergår mitt förstånd. Fast då har jag ju endast fått undervisning i den kommunala skolan och där lär man sig andra saker än brännmärkning. Skolinspektionen stängde skolan i veckan och förhoppningsvis fortsätter den vara stängd för alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar