torsdag 5 september 2013

Redan torsdag

och nästan hela arbetsveckan har gått. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig idag och allt jag velat göra hanns inte med. Så en del får helt enkelt vänta tills det passar och annat får göras direkt i morgon. Hur som helst har denna vecka hittills varit  en intensiv vecka där jag hunnit med att  få svart på vitt att jag och Teflon har en hel del gemensamt. I kombination med min ytterst manliga empati blir jag en förunderlig människa som det finns ytterst få av. Det som dock har varit mest intressant är av ytterst strikt paragraf form eller tolkningen av dessa krumelurer. Tyvärr får jag vänta ett tag innan jag får bekräftat det jag redan vet. När den dagen kommer ska jag dock fira.


Här hemma har det blivit luftigt och en bra blandning av ljust och mörkt efter att maken monterat leveransen från herr Kamprad.
Det bästa av allt är att jag nu har en alldeles egen Torkel här hemma att njuta av.


En stort avbräck i veckan är att jag missar fredagsfikat men det mildras ju helt klart av att jag ska spendera eftermiddagen med en mycket god vän. Eftersom jag är mycket försiktig med vem jag släpper in i min inre sfär är det av yttersta vikt att ta hand om vänskapsrelationerna. Å andra sidan när jag väl blivit vän med någon så blir man aldrig av med mig och det har ingen betydelse om det gått en timme eller tio år sedan vi träffats, det är lika fantastiskt roligt och givande att mötas.


"Vänskapen är allt. Vänskapen betyder mer än begåvningen. Den betyder mer än regeringen. Den betyder nästan lika mycket som familjen."
ur Gudfadern




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar