tisdag 10 september 2013

Men det var det värsta !!!



En tisdag som inte var extremt seg, tror jag gärna tar några sega tisdagar ett par veckor framöver då alternativet är mera släkt med kaos än med kosmos. Än en gång kan jag dock konstatera att det är tillsammans med andra man uträttar underverk. Att få högre medvetandeformer att sakta in är också en ädel konst som inte räknas till underverk men som jag tränar på mellan varven med viss skräckblandad förtjusning.

Att ge sig tid till eftertanke och reflektioner är livsnödvändigt och sedan några år tillbaka är det den här tiden på året som min "se tillbaka på året och lär av det" sker. Nu sparar jag alltså inte allt under året för att bearbeta det under första delen av september utan som sagt det sker kontinuerligt men ett försök att se helheten av ett år och avsluta det.För att sedan gå med förnyad kraft in i nästa årscykel det känns bra. 


Vad har jag då lärt mig av detta år.... Ja några axplock av insikter kan jag ju bjuda på
"Att ingenting är klart förrän det är klart" är en tes som är universell.
Att det jag anser är baskunskaper oftast inte betraktas som det av andra. Att 10 år är något som går fort när man ser bakåt. Teflonhud är få förunnat.Att jag väljer mina vänner ytterst kräset och tillit är något man förtjänar anser jag. Att sorg gör sig påmind när man minst anar det.Flexibel fast jag är fyrkantig. Familjen är viktigast. Älskar att äta gott. Träning är ännu inte en naturlig sak i min vardag.
Att livet är fantastiskt och att jag älskar mitt liv.

                                                                                
                                                                                       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar