lördag 21 september 2013

Det sägs att



en liten tuva stjälper ett stort lass. Nu kan jag upplysa mänskligheten om att ett litet marsvin fäller en stor kvinna. Marsvinet klarade sig helt oskadd från min fredagsvurpa tyvärr kan jag inte säga detsamma om mig själv. Jag tog mig extremt sakta och haltande igenom arbetsdagen och tack vare mina fantastiska kollegor blev det både lunch och fredagsfika.Kvällen spenderades med benet i högläge och lördagen lär bli en blandning av försök till haltande och vila.

           

Våra två katter har kommit in i en period då de leker mycket och ibland rätt hårdhänt med varandra.
Utan att vara expert antar jag att de försöker lista ut vem av dem som är Alfa hanen trots att det inte finns någon katthona. Nåja den 4 oktober blir de kastrerade så då lär behovet att rangordna sig minska något men leklusten lär bestå.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar