tisdag 1 oktober 2013

Sjuk


ja naturligtvis räcker det inte med att ha ett skadat knä och halta sig fram igenom dagen. Nä en förkylning med feber å snor det är en härlig komplettering. Så resten av denna vecka får jag  linka fram å hänga med huvudet. Det är ju tur i oturen att jag har ett jobb som man kan vara lite skadeskjuten på utan att det påverkar allt för mycket.



Nu kan det vara så att jag inte alls är förkyld utan istället har ärvt min farfars gen och blivit avgasförgiftad under mina dagar i storstaden. När jag var liten så var min farfar aldrig förkyld utan av någon underlig anledning så sammanföll detta alltid med att han och farmor varit till stan för att göra några ärenden.
Därav hans briljanta slutsats förgiftad av avgaser. Å nu när jag tänker på det så borde en sådan åkomma rendera enorm empati och vilja att ta hand om mig i dessa miljötider. 


Mina dagar i Malmö var otroligt trevliga och inspirerande,helt klart ett mycket bra arrangemang.
Att komma till jobbet och ha en lista med böcker som ska köpas å som man så gärna vill läsa är inte ofta det händer men efter denna resa så finns den listan.
Troed Troedson var en av många intressanta och tankeväckande föreläsare under dessa dagar.

Nä nu är det dags att lägga benet i högläge ta en Ipren och en kopp kaffe så jag är redo i morgon bitti då klockan ringer.
         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar