söndag 14 juli 2013

Alla kan

lära sig spela golf. Så sa tränaren i fjol när jag tog mitt gröna kort,en annan sak han sa var ja det är ju tur du har så bra humör. Det visar sig nämligen att jag tillhör det något mera svårlärda när det gäller golf.
Reglerna inga problem men att slå i väg bolluslingen det är den stora utmaningen.
Har i dag gått några hål med maken som spelar golf på ett alldeles utmärkt sätt och han märkte inte utav mitt goda humör. Fast jag tror jag ska börja skylla på utrustningen som en äkta golfare å skaffa nya klubbor.Om inte annat för att det är rätt roligt att handla.

I kväll har vi provat maten på Ava havsbad och den var väldigt god så där kommer vi göra flera besök i sommar.

Antar att promenaden runt golfbanan blir dagens träning och i stället får jag oroa mig för morgondagens Complete training. Att jag bokat ett pass som börjar 9:00 visar bara på min totala hängivenhet eller så är det min självplågande sida som kommer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar